افغانستانخبر برتر

سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری جنگ و تلاش مشخص کشورهای همسایه افغانستان برای صلح شد.

ماینده ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرده است که جنگ در افغانستان باعث تلفات غیرنظامیان شده است و باید هرچه زودتر متوقف شود.

دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان این موضوع را روز دوشنبه، هژدهم اسد، در دیدارش با محمداشرف غنی، رییس کشور مطرح کرده است.

او گفته است که گسترش جنگ در شهرها «صدمات وحشتناک» را به غیرنظامیان وارد کرده و طرف‌های درگیر جنگ باید فوراً خشونت‌ها را متوقف کنند.

خانم لاینز ‌هم‌چنان از کشورهای همسایه‌ افغانستان خواسته است که با اقدامات مشخص نشان دهند که به نفع صلح در افغانستان عمل کرده و از بی‌ثباتی در منطقه جلوگیری می‌کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن تأکید بر پایان خشونت، از رهبران سیاسی افغانستان خواسته است که باید برای پایان دادن به جنگ در افغانستان به ایجاد همبسته‌گی تلاش کنند.

سازمان ملل متحد در حالی از کشورهای همسایه و منطقه خواسته است که اقدامات مشخصی را در راستای صلح افغانستان انجام دهند که شهروندان افغانستان با راه اندازی هشتگی در تویتر و فیسبوک ادعا می‌کنند که پاکستان بر طبل جنگ افغانستان می‌کوبد و باید تحریم شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا