افغانستان

سازمان داکتران بدون مرز شمار جان‌باخته‌گان زمین‌لرزه‌های هرات را بیش از ۲۴۰۰ تن اعلام کرد

سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرده است که شمار جان‌باخته‌گان ناشی از زمین‌لرزه‌های پیهم در هرات تا کنون به دو هزار و ۴۴۵ تن رسیده است.

این سازمان روز سه‌شنبه، ۱۸ میزان، در صفحه اجتماعی ایکس نوشته است که بیش از دو هزار و ۴۴۰ تن در پی این حادثه طبیعی زخمی شده‌اند.

به گفته سازمان داکتران بدون مرز، آمار تلفات این زمین‌لرزه همچنان چالش‌برانگیز و درحال تغیر است.

این نهاد افزوده است که تیم‌های آنان در شفاخانه ولایتی هرات تا کنون ۵۴۰ تن را درمان کرده‌اند.

در گزارش آمده است که روز گذشته ۳۴۰ تن از زخمیان این زمین‌لرزه از شفاخانه‌ ولایتی هرات رخصت شدند، اما نمی‌خواستند تا این شفاخانه را ترک کنند، زیرا خانه‌ای برای بازگشت نداشتند.

این نهاد خواستار ایجاد سرپناه برای زلزله‌زده‌گان شده است.

گفتنی است که دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ میزان) شمار جان‌باخته‌گان این زمین‌لرزه‌ها را یک هزار و ۲۹۴ تن اعلام کرده بود.

اما یافته‌های روزنامه ۸صبح نشان می‌دهد که تا کنون مرگ بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن در پی زمین‌لرزه‌های پیهم در هرات تایید شده است.

همچنان حدود ده هزار تن در پی این رویداد طبیعی زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا