افغانستان

منع خرید و فروش با استفاده از اسعار خارجی، طالبان ۱۱ تن را در نیمروز بازداشت کردند

منابع محلی در نیمروز می‌گویند که طالبان ۱۱ تن را به اتهام خرید و فروش با استفاده از اسعار خارجی در این ولایت بازداشت کرده‌اند.

منابع روز پنج‌شنبه، ۲۸ جدی می‌گویند که محمدقاسم خالد، والی طالبان در نیمروز از دو هفته به این‌سو دستور داده است تا شهروندان این ولایت از اسعار خارجی در معاملات‌شان استفاده نکنند.

منابع می‌افزایند که افراد بازداشت شده شامل چند کسبه‌کار و صراف بودند و به‌دلیل معامله با تومان ایرانی در معاملات روزانه‌شان از سوی طالبان بازداشت شده‌اند.

طالبان در مورد بازداشت این افراد تا کنون چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که طالبان از دو هفته به این‌سو خرید و فروش با اسعار خارجی به‌خصوص تومان ایرانی را در نیمروز ممنوع اعلام کرده‌اند.

این گروه همچنان با استفاده از موتر‌های نظامی‌شان در سطح شهر زرنج، مرکز نیمروز از طریق بلند‌گو در مورد خرید و فروش با استفاده از اسعار خارجی هشدار صادر می‌کردند.

این در حالی است که بانک مرکزی طالبان پیش از این نیز استفاده از اسعار خارجی را در بازارهای داخلی کشور ممنوع کرده‌ است.

با این حال، استفاده از ارزهای خارجی به‌خصوص کلدار پاکستانی و تومان در شماری از ولایت‌های کشور به‌صورت گسترده رایج است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا