افغانستانخبر برتر

«قطر از غرب خواسته است با طالبان بیشتر تعامل کند»

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که دولت قطر از مقام‌های غربی خواسته‌اند که تعامل‌شان با طالبان را افزایش دهند، در غیر این‌ افغانستان شاهد افزایش افراط‌گرایی خواهد بود.

فایننشال‌تایمز روز «یک‌شنبه، ۸ جوزا»، به نقل از محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گزارش داده است، در حالی که غرب طالبان را تحریم کرده‌، نمی‌تواند صرف از طریق سازمان‌ها بر اوضاع افغانستان نظارت داشته باشد.

او‌ گفته است: «ما شاهد افزایش افراط‌گرایی و بحران اقتصادی خواهیم بود که از قبل شروع شده است و این فقط مردم را به سمت رادیکالیزه‌شدن و درگیری بیشتر سوق خواهد داد.»

شیخ محمد افزوده که اگر جامعه بین‌المللی پس از خروج امریکا از افغانستان، قوی‌تر با رژیم طالبان درگیر می‌شد، می‌توانست از انجام برخی اقدامات افراطی‌تر اسلام‌گرایان جلوگیری کند.

قطر از معدود کشورهایی است که با طالبان رابطه دارد و تسهیل‌کننده اصلی مذاکرات امریکا و متحدان اروپایی آن با این گروه بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا