افغانستانخبر برتر

«روسیه رسماً طالبان را به رسمیت نشناخته است»

ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه در امور افغانستان می‌‎گوید که مسکو رسماً طالبان را به رسمیت نشناخته و توپ در زمین این گروه است تا یک دولت فراگیر در کابل ایجاد کند.

روسیه یکی از کشورهایی است که دیپلمات طالبان را در سفارت افغانستان در مسکو پذیرفته است.

کابلوف اما می‌گوید که کشورش به‌طور رسمی دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است و پرچم طالبان بر سفارت افغانستان در مسکو برافراشته نیست.

با گذشت نُه ماه از تسلط طالبان بر کابل تاکنون هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است. اگرچه برخی از کشورها مانند مسکو دیپلمات طالبان را پذیرفته است؛ اما این کشورها در عین حال می‌گویند که پذیرش دیپلمات طالبان به معنای شناسایی این گروه است.

تشکیل دولت فراگیر یکی از شروط کشورها برای شناسایی حکومت طالبان است. این گروه اما می‌گویند دولت آن‌ها فراگیر است؛ در حالی که اعضای کنونی کابینه‌ی طالبان همه طالب و عمدتا پشتون هستند.

با این حال نماینده‌ی ویژه روسیه به روزنامه اکانومیک تایمز هند گفته است: «توپ در زمین طالبان است. آنها باید یک حکومت فراگیر سیاسی در کابل ایجاد کنند».

کابلوف افزوده است که روسیه از رفتار طالبان با زنان و دختران ئیز راضی نیست.

او در این گفت‌وگو افزوده است که مسکو از نزدیک با هند همکاری می‌کند و مشتاق است تا برای گفت‌وگو در قالب ترویکا پلاس در مورد افغانستان دعوت کند.

کابلوف اشاره کرده است که با این حال پاکستان و چین نسبت به دعوت هند به این فرمت ملاحظاتی دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا