افغانستان

یک انجنیر بازنشسته جاپانی برای ادامه فعالیت‌های ناکامورا به افغانستان سفر کرده است

روزنامه «آساهی شیمبون» جاپان گزارش داده که نوریو اُوا، یک انجنیر بازنشسته‌ چاپانی، به هدف ادامه فعالیت‌های بشردوستانه تیتسو ناکامورا، به افغانستان سفر کرده است.

 

بربنیاد این گزارش که روز شنبه، ۲ جدی، نشر شد، قرار است نوریو پروژه‌های ناتمام تیتسو ناکامورا، معروف به «کاکا مراد» را در افغانستان ادامه دهد.

 

نوریو اُوا گفته است: «ما تجربیات و دانش خود را با متخصصان محلی به اشتراک خواهیم گذاشت و از آن استفاده کامل خواهیم کرد، اگرچه از نظر توانایی عمل کردن و دوست داشتن دیگران با دکتر ناکامورا مقایسه نمی‌شویم.»

 

براساس این گزارش، نوریو اُوا در ماه سپتامبر سال جاری به محل ساخت یک کانال آبیاری در شرق افغانستان رسید، جایی که یک کانال آب به طول ۴.۳ کیلومتر در دامنه کوه در حال بازسازی بود.

 

وی می‌خواست پس از بازنشسته‌گی به ناکامورا کمک کند، اما پیش از این‌که بتواند با او ملاقات کند، ناکامورا در افغانستان کشته شد.

 

یک تیم پشتیبانی فنی متشکل از نوریو اُوا و چند متخصص جاپانی دیگر برای کمک به افغانستان آمده‌اند.

 

تیتسو ناکامورا یک امداد گر جاپانی بود که چند دهه از زنده‌گی‌اش را وقف بهبود وضعیت زنده‌گی شهروندان افغانستان از جمله در ولایت ننگرهار کرده بود.

 

او به تاریخ ۱۳ قوس سال ۱۳۹۸ در ۷۳ ساله‌گی در یک حمله مسلحانه در شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار کشته شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا