افغانستان

عبدالغنی برادر برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به هرات رفت

سه روز پس ز زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در هرات، دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان اعلام کرده که ملا عبدالغنی برادر در رأس یک هیأت برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به این ولایت سفر کرده است.

در اعلامیه‌‌ای که این دفتر امروز (دوشنبه، ۱۷ میزان) منتشر کرده، آمده است که آقای برادر در کنار بازدید از مناطق زلزله‌زده، از «توزیع عادلانه»‌ی کمک‌های جمع‌آوری شده به افراد آسیب‌دیده نیز نظارت خواهد کرد.

دفتر نخست‌وزیر طالبان دیروز اعلام کرد که یک کمیسیون ویژه برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان در هرات با عضویت ادارات مختلف، ایجاد کرده است.

طالبان همچنین دیروز اعلام کردند که ۱۰۰ میلیون افغانی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در هرات اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در زمین‌لرزه‌ی ولایت هرات تا اکنون هزار ۲۳ نفر جان باخته و هزار و ۶۶۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

اوچا در گزارشی که شب گذشته منتشر کرد، گفته است که ۵۱۶ نفر دیگر در مناطق زلزله‌زده هنوز ناپدید هستند.

این نهاد گفته است که تلاش‌های جست‌وجو و نجات هنوز ادامه دارد و ممکن است شمار تلفات و افراد آسیب‌دیده در این زمین‌لرزه افزایش یابد.

زمین‌لرزه‌ی با قدرت ۶.۳ درجه‌ی ریشتر روز شنبه ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های ولایت هرات را لرزاند.

این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد نیز همراه بود که باعث افزایش تلفات و خسارات شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا