افغانستانخبر برتر

«کشورهای غربی پول می‌فرستند، طالبان شلاق می‌زنند.»

امرالله صالح، از رهبران «جبهه مقاومت ملی» و معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان در واکنش به خبرهای منتشرشده مبنی بر شلاق خوردن افراد در شهرهای تالقان و بامیان گفته که این رفتار طالبان «جبران» پرداخت ۱.۴ میلیارد دلاری است که کشورهای غربی به کابل فرستاده‌اند.
هر هفته معمولا حدود ۴۰ میلیون دلار پول نقد برای مصارف کمک‌های بشردوستانه به کابل فرستاده می‌شود که بانک مرکزی تحت کنترل طالبان محموله‌ها را تحویل گرفته و به بانک خصوصی موسوم به «بانک بین‌المللی افغانستان» می‌سپارد تا نهادهای بین‌المللی برای امور بشردوستانه مصرف کنند.
آقای صالح نوشته که طالبان «برای جبران تعهد تازه ۱.۴ میلیاردی جهان غرب، روز جمعه [گذشته] طالبان ده‌ها مرد و زن را در ولایات تخار و بامیان علنا شلاق زده و آزار و اذیت کرده است به خاطر اجرای خشونت‌های مذهبی حرمت آنها را برای همیشه جریحه‌دار کرده است.»
آقای صالح این رفتار طالبان را «شیطانی به سبک داعش» خوانده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا