افغانستان

ریاست عمومی امنیت ملی: قاضی‌القضات شاخه خراسان داعش کشته شد.

ریاست عمومی امنیت ملی، روز سه‌شنبه، ۲۸ اسد، با نشر اعلامیه‌ای از کشته شدن عبدالله اورکزی، قاضی‌القضات شاخه خراسان داعش، در جریان یک عملیات «پیچیده و هدفمند» خبر داده است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که در ادامه طرح جامع و جدید این ریاست برای بازداشت و از بین بردن رهبران گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی، این‌بار در جریان عملیاتی پیچیده و هدفمند، قاضی‌القضات شاخه خراسان گروه داعش را به هلاکت رسانده‌اند.

محل و زمان اجرای این عملیات در اعلامیه روشن نشده است.

به نقل از اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی، عبدالله اورکزی مسوول پیش‌برد جنگ در ولسوالی‌های نازیان و اچین ولایت ننگرهار بود و فتواهای بسیاری را علیه افراد ملکی صادر کرده بود.

در اعلامیه از جمله به فتواهای او درباره سر بریدن افراد ملکی و نکاح اجباری دختران غیرنظامی برای جنگ‌جویان داعش اشاره شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افزوده است که عبدالله اورکزی معاون اسدالله اورکزی، مسوول عمومی استخبارات داعش، بوده است.

طبق این اعلامیه، این عضو برجسته شاخه خراسان داعش با همکاری فنی گروه طالبان مسوولیت اجرای حمله به زندان ننگرهار را نیز بر عهده داشته است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که طراح اصلی این حمله گروه طالبان بوده است.

در سیزدهم اسد سال روان، زندان ننگرهار ابتدا هدف حمله موتربمب قرار گرفت و پس از آن یازده مهاجم با نیروهای دولتی در این زندان به درگیری پرداختند.

این حمله حدود ۲۴ ساعت دوام کرد.

در پی این حمله ۲۵ نفر کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا