افغانستان

بکتاش سیاوش از مرگ مرموز پدرش در آلمان خبر داد

بکتاش سیاوش، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، شام گذشته (چهارشنبه، ۲۹ سنبله) در یادداشتی در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود از مرگ مرموز پدرش در آلمان خبر داده است. او گفته که پدرش داوود سیاوش، روزنامه‌نگار و نویسنده را، در یک «حادثه‌ی مرموز» در آلمان از دست داده است.

آقای سیاوش، نوشته که پدرش پس از سه روز ناپدیدبودن «به گونه‌ی نامعلوم چشم از جهان فرو بسته» است. بکتاش سیاوش، افزوده که پلیس آلمان جسد پدرش را دریافته است؛ اما هنوز روشن نیست که چه اتفاقی برایش افتاده است.

او تصریح کرده است: «تحقیقات پلیس آلمان برای رسیدن به حقیقت در جریان است و خانواده‌ی ما تا رسیدن به حقیقت این رویداد مرموز، منتظر می‌ماند.» سیاوش هم‌چنان مرگ پدرش را مرموز و پرسش‌برانگیز خوانده و از دولت آلمان و نهادهای معتبر بین‌المللی خواسته است که در این زمینه تحقیق کنند.

یک رسانه‌ی آلمانی نیز خبر مرگ داوود سیاووش را تأیید کرده و نوشته که او از روز یک‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری به این سو ناپدید بوده و پلیس آلمان جسدش را روز گذشته دریافته است. به نوشته‌ی این رسانه، آقای سیاووش ۶۸ساله، ساکن شهر «فورت» آلمان بوده و دادستان کل این کشور دستور تحقیقات در باره‌ی مرگ او را صادر کرده است.

گفتنی است که در عقرب ۱۳۹۹، یما سیاووش، برادر بکتاش سیاووش، هنگامی که کارمند بانک مرکزی افغانستان بود، با دو هم‌کارش در انفجاری در شهر کابل کشته شد. او پیش از این که در بانک مرکزی کار کند، گوینده‌ی برنامه‌های سیاسی تلویزیون خصوصی «طلوع‌نیوز» بود.

حکومت پیشین افغانستان در شناسایی عاملان ترور یما سیاووش ناکام ماند و خانواده‌ی‌ او نیز اجمل احمدی، سرپرست پیشین بانک مرکزی افغانستان را، متهم به پاسخ‌گونبودن می‌کردند.

خانواده‌ی یما سیاووش، از جمله پدرش داوود سیاووش، برای تحقیقات در باره‌ی قتل او، در شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا