افغانستان

تقابل ارگ و پارلمان؛ محب برای حل اختلاف نظر ها اقدام کرده است.

چهار روز پس از تعلیق روند رأی‌دهی به نامزدوزیران کابینه توسط مجلس نمایندگان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی با میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان و فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا دیدار کرده است.

در خبرنامه‌ای که امروز «شنبه، ۸ قوس» از سوی دفتر شورای امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که طرف‌ها در این دیدار در مورد وضعیت جاری کشور و «افزایش هماهنگی‌ها میان حکومت و قوه‌ی مقننه» بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، رییسان مجلس نمایندگان و سنا در این دیدار گفته‌اند که قوه‌ی مقننه‌ی در کنار حکومت قرار داشته و از آن حمایت می‌کند.

مجلس نمایندگان روند رأی‌دهی به نامزدوزیران کابینه‌ی حکومت را به دنبال اظهارات امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور در مورد دست‌داشتن اعضای پارلمان در فساد، تعلیق کرد.

میررحمان رحمانی، رییس این مجلس روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته «۴ قوس» گفت که این روند تا ارایه‌ی اسناد از سوی آقای صالح در مورد این اظهاراتش، تعلیق می‌شود.

آقای رحمانی همچنان گفت که به‌منظور «حفظ حیثیت مجلس نمایندگان» علیه معاون نخست ریاست‌جمهوری در مورد این گفته‌های او به مراجع عدلی و قضایی نیز شکایت درج می‌کند.

اعضای این مجلس همچنان از رییس‌جمهور غنی خواسته بود که آقای صالح را مجبور به استعفا کند.

امرالله صالح در ۳ عقرب در نشست ژنو اعضای پارلمان را به دست‌داشتن در فساد متهم کرده و گفته بود که حکومت نتوانسته اعضای متهم به فساد آن را به دادگاه بکشاند. او همچنان خواهان پایان‌دادن به مصئونیت قضایی اعضای پارلمان شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا