افغانستانخبر برتر

دواخانه‌های «قانون شکن» میلیون‌ها افغانی به یکی از مقام‌های وزارت صحت پرداخت می‌کنند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که در ناحیه‌ی نهم شهر کابل مواد مخدر و نشه‌آور به‌طور علنی فروخته می‌شود و ده‌ها دواخانه «قانون شکن» ماهانه میلیون‌ها افغانی به یکی از مقام‌های وزارت صحت پول پرداخت می‌کنند.

آقای صالح امروز «شنبه، ۱۷ عقرب» در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که تمام کارهای ابتدایی لازم برای راه‌اندازی عملیات و تصفیه‌کاری ناحیه‌ی مربوطه انجام شده است.

به گفته‌ی صالح، ده‌ها دواخانه به‌خاطر فروش تابلیت‌های «کا» و دیگر ادویه‌های غیرمجاز مورد تفتیش و بررسی قرار گرفتند، اما یکی از مقام‌های وزارت صحت عامه تلاش کرد که اسم دواخانه‌ها افشا نشود.

او نوشته است: «با کار جدی پیدا کردیم که دواخانه‌های قانون‌شکن و حتا دواخانه‌های عادی و نورمال هفته‌وار مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ افغانی به یکی از این مقام‌ها می‌پردازند که چندین میلیون افغانی می‌شود.»

معاون اول ریاست‌جمهوری همچنان نوشته است که این مقام وزارت صحت شناسایی شده و از ریاست تحقیقات جنایی نیز خواسته شده است که او را زیر «استنطاق» قرار دهد. صالح تأکید کرده است که اسم این مقام وزارت صحت در جلسات بعدی همگانی خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا