معلومات

تا ختم سال آینده‌ی میلادی (۲۰۲۱) حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسین می‌شوند.

احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه می‌گوید که طرح تطبیق واکسین کرونا در کشور آماده شده و قرار است تا ختم سال آینده‌ی میلادی (۲۰۲۱) حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسین شوند.

آقای عثمانی که امروز «چهارشنبه، ۲۶ قوس» در یک نشست خبری مشترک با محمدقاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این فیصدی جمعیت کشور به کمک بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی واکسین خواهند شد.

او توضیح داد که بانک جهانی مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر و بانک انکشاف آسیایی نیز مبلغ ۵۰ میلیون دالر را به هدف تهیه‌ی واکسین کرونا تعهد کرده‌اند که به افغانستان کمک می‌کند.

وزیر صحت عامه تأکید کرد که تلاش‌ها برای تدارک بیشتر واکسین کرونا همچنان جریان دارد.

به گفته‌ی او، این واکسین تا هفت ماده دیگر به افغانستان وارد خواهد شد.

موج دوم کرونا؛ «مردم باید از برگزاری مراسم فاتحه خودداری کنند»

احمدجواد عثمانی در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست خبری از شهروندان کشور خواست که در مبارزه با موج دوم ویروس کرونا دولت را همکاری کرده و پوشیدن ماسک، شستن دست‌ها و خودداری از اشتراک در جاهای مزدحم را رعایت کنند.

همچنان وزیر ارشاد، حج و اوقاف در این نشست خبری خواهان توقف برگزاری مراسم فاتحه در مساجد و خانه‌ها شد. او از مردم خواست که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این مراسم را برگزار نکنند.

آقای حلیمی تأکید کرد که در این مورد هدایات لازم نیز صادر خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا