افغانستان

مطیع الله عضو گروه کاروان عبیده مربوط شبکه حقانی در کابل دستگیر شد.

گزارش جلسه چهل و سوم جلسات ۶:۳۰ صبح معاون نخست ریاست جمهوری

جلسه شش و نیم صبح روز شنبه ۱۵ قوس مطابق به ۵ دسمبر ۲۰۲۰

اول : ریاست امنیت ملی کابل مطیع الله عضو گروه کاروان عبیده مربوط شبکه حقانی را دستگیر نمود. این شخص با هفت نفر از افرادش یکجا در یک کمین در شهر کابل دستگیر شدند. تصاویر موصوف در شهر کابل قبلا نشر شده بود و مردم شریف حضور او را تثبیت کرده و امنیت ملی را در جریان گذاشتند. کسانیکه این اطلاع را در اختیار ریاست امنیت ملی کابل قرار داده بودند مورد نوازش مادی و معنوی قرار خواهند گرفت. برای ریاست امنیت ملی کابل مبارک باد میگوییم و برای شهریان کابل این عملیات را یک نوید خوش تلقی می نماییم.
دوم : اسامی رحمت الله ولد حبیب الله یکی از تسهیل کننده های انفجارات مقناطیسی در کابل نیز دستگیر گردیده است. موصوف نانوایی جعلی ساخته بود یعنی نان را از جای دیگر خریداری میکرد تا بالایش شک ایجاد نگردد. متاسفانه و با بسیار درد و اندوه باید شما را مطلع سازیم که همرای وی یک پسر زیر سن به اسم عرفان الله نیز گرفتار گردید. رحمت الله نام این پسر را در مقابل دوصد افغانی در روز به عنوان شاگرد نانوایی استخدام کرده بود ولی همه روزه بالایش تجاوز جنسی میکرد و از او در انتقال ماین های چسپکی کار میگرفت. با خانواده عرفان الله نام تماس برقرار گردید. پدرش به اداره خواسته شد. جزییات بیشتر این جنایت را به زودی در اختیار رسانه های جمعی قرار خواهیم داد. از هموطنان ما میخواهیم که اگر در اطراف شان نانوایی های جعلی و یا دکاکین جعلی را متوجه میشوند به ادارات امنیتی گزارش دهند.
سوم : دریافت اجساد سه نفر مرد و یک زن از داخل کانتینر بررسی گردید. کسیکه آنها قفل کرده و بعدا فراموش کرده بود که درب شان را باز نماید گرفتار گردید. قاتل دوکاندار در باغ قاضی شناسایی شده است. اما دستگیر نگردیده است. کشته شدن یک ورزش کار آنچه که بیان میشود نیست. از خانواده موصوف میخواهیم بخاطر دریافت سرنخ اصل ماجرا را به پولیس بیان دارند. متاسفانه در چهل و هشت ساعت گذشته در کابل شش سرقت مسلحانه صورت گرفته است که چهارتای آن سرقت موتر است از نواحی هشت – پنجم و ششم. پولیس توانسته است تصویر نسبتا واضح از شبکه موتر دزدان داشته باشد اما هنوز به نقطه مطلوب که این شبکه را بصورت کل سرکوب نماییم نرسیده ایم. مطبوعات و رسانه ها تعداد کشته شده ها را زیاد نشان میدهند. به اصطلاح وطنی خدا کشته را قربانی حساب می نمایند . من وعده نکرده بود که خودکشی های درون خانواده ها را صفر می سازیم. این وعده را پیشرفته ترین کشورهای جهان هم نمیتوانند. مسله اجساد درکانتینر یک بحث اخلاقی و فاجعه جنایی است اما کنترول آن ناممکن بود. از مطبوعات میخواهیم که مسایل جنایی را درست گزارش بدهند و انصاف و تعادل گزارش دهی را رعایت نمایند. قضیه قتل یکی از قضات ولایت کابل در مربوطات حوزه هشتم مسله جدی است که در شناسایی و تثبیت قاتلین کار جریان دارد.
چهارم : به تمام مالکان بلند منزل های منطقه بین دهن باغ و قوای مرکز رسانیده میشود که با شاروالی همکاری نمایند. ساحات پارکنگ این منطقه ملکیت دولت است و بالای بلند منزل ها به کرایه داده میشود. در عین حال درین ساحه که شاید بالاتر از دوصد ملیون دالر سرمایه گذاری گردیده است چیزی بنام اصول شهری و همکاری با شاروالی وجود ندارد. از شاروالی خواسته شده است که بهتر سازی این ساحه را به کمک مالی صاحبان بلند منزل ها در اسرع وقت تهیه نماید.
پنجم : حالا معلوم گردید که باجگیران اطراف پکتیا مارکیت الی شروع جلسات شش و نیم ماهانه یک ملیون و هفتصد هزار افغانی به منسوبین دولتی رشوت تادیه می نمودند. حالا نیز تلاش داشتند که سلسله را ادامه بدهند. بازهم برایشان هشدار میدهیم که دست از لجاجت بردارند. قرار معلوم در روز های گذشته نزدیک به صد نفر معتادین مواد مخدر را استخدام نموده اند که در صورت اقدام درگیری و کشت و خون صورت گیرد. ما موضوع را زیر ترصد داریم. اگر کسی کشته شود عزت الله نام مسوول خواهد بود. یا اصلاح و آدم شوند یا دستگیر خواهند شد.
ششم : در چهل و هشت ساعت گذشته سطح رضایت و حمایت از جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی کابل ۸۲.۵ درصد – انتقادات و نظریات اصلاحی ۱۶ درصد و یک ونیم درصد رکیک گویی بوده که یک درصد افزایش را نشان میدهد. مطابق به اطلاعات رسیده از مردم قرار است امروز گلدان های شمال دیوار وزارت مخابرات را که به کناراب تبدیل شده است برداریم. رسیده گی به موارد دیگری که در اطلاعات مردم آمده بود یک به یک صورت میگیرد. ساحه قلعچه و تانک لوگر از حضور اوباش تصفه خواهد گردید. کار جریان دارد. در عین حال از دکانداران منطقه لیسه مریم خواهانیم که باردیگر پیاده رو ها را به کرایه ندهند. این بار نه تنها پاک کاری ساحه به هزینه آنها صورت خواهد گرفت بلکه جریمه بیشتر نیز میشوند. تدارکات برای تسخین مکروریان ها هنوز صورت نگرفته است. در جریان استیم. انشالله رسیده گی میگردد. رنجر های پولیس بی جا گشت و گذر می نمایند. موضوع را زیر نظر داریم و تغییر خواهد آمد. کارمند سارنوالی که در امر استرداد ملکیت کابل بانک تمرد نشان داده بود توبیخ شد. یعنی از وظیفه فعلی برطرف و به جای دیگر و پایین تبدیل گردید. جلسات شش و نیم جدی است و با جدیت پیگیری میشود.

نوت اول : وزارت صحت عامه میگوید که ۴۷ درصد نفوس افغانستان همین کنون در سن نسل آوری قرار دارند. یعنی این چهل و هفت درصد میتوانند نقش منفی و یا مثبت در رشد نفوس بازی نمایند. علمای اسلام در مراکز مشهور تحقیقاتی به شمول مصر بار ها فتوای مشروع بودن جلوگیری از ازدیاد نفوس را به شیوه های مشخص آن داده اند. ممکن است یک تعداد ازین چهل و هفت فیصد نفوس نسل آور این یاداشت را بخوانند امید است با برنامه ریزی درست خانواده در فقر زدایی جامعه راکمک نمایند. در ضمن گفته اند که جلسات شش و نیم چه صلاحت طبی دارد که شاروالی از اسم این جلسات به صالون های محافل اجازه فعالیت داده است. تعین حد و مقیاس بحران در صلاحیت کابینه است و تا اکنون ابعاد موجود دوم بررسی جدی و عمیق نشده و در مورد فعالیت های اقتصادی تصمیم کابینه وجود ندارد.امید است که اپیدمیولژست های محترم امید است که پاسخ به انتقاد تان را گرفته باشید.
نوت دوم : از دید مدیریتی چیزی به اسم کار بزرگ که در محتوا و اصلیت خود بزرگ باشد وجود ندارد. مجموع کار های کوچک در یک چوکات منظم برنامه ریزی شده منجر به کار بزرگ میشود. شنیده ام که طیارات بوینگ از سی و شش ملیون پرزه ساخته میشوند که ملیون ها تا ازین پرزه جات خیلی کوچک اند ولی اگر هریک ازین پرزه جات غیر معیاری و نقیصه دار باشند طیاره یا پرواز نمیتواند و یا سقوط می نماید که یک نمونه ای آن طیارات مکس ۷۳۶ بود. آنهاییکه میگوند جلسات شش و نیم مصروف ریز کاری است بیاد بیاورند که فرصت های طلایی و استثنایی از دست ما بخاطری رفت که کشور را تک سوژه ای ساختیم. همه اهل خبره مصروف سیاست خارجی و تحلیل گر سیاسی شدند. یک دلیل همین بود که رده بلند رهبری هرچیز کوچک بود به جز از ملاقات با سفرای خارجی و اشتراک در جلسات مردمی. اگر آن روش موثر می بود به این حال نمی رسیدیم. پس بیایید هریک هر روز کار کوچکی را انجام دهیم و بعد محاسبه کنیم که جامعه ما چقدر زیر چشم ما تحول می کند. کلید کانکور را در شماری از ولایات دزدیدند تا هموطنان شان به کانکور راه یابند و اکنون هزاران مدرک دار بیسواد داریم.
نوت سوم : تجربه جهان فقیر نشان داده است که تسخیر جاده ها توسط دست فروشان هیچ تاثیر در کاهش فقر و بیکاری ندارد . برخلاف این روش تراکم را در نقاط مشخص ایجاد میکند و از توسعه کار در گوشه ها و حاشیه های شهر می کاهد. پس آزاد سازی بعضی از نقاط مهم شهر از دست فروشان تجاوز به حریم فقیر نیست. در ضمن دوکانداران سالهاست پیاده رو ها و قسمتی از سرک عمومی را به دست فروشان به کرایه میدهند. چند روز قبل یک پارک کوچک را درناحیه چهارم صفا کاری شد و معلوم گردید که بلند منزل همجوار ماهانه یک صدهزار افغانی این پارک را برای غرفه داران در ماه به کرایه داده بود.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا