جهان

بیش از ۱۰۰ نفر در غزه هنگام دریافت کمک بر اثر «تیراندازی ارتش اسرائیل» کشته شده‌اند

رسانه‌های بین‌المللی به نقل از مقام‌های صحی غزه گزارش داده‌اند که ۱۱۲ فلسطینی هنگام تجمع در اطراف کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای دریافت کمک، براثر «تیراندازی مستقیم» نیروهای اسرائیل کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، وزارت صحت غزه گفته است که در این رویداد که دیروز (پنج‌شنبه، ۱۰ حوت) در مرکز شهر غزه رخ داده، ۲۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل ادعای تیراندازی به این افراد را رد کرده است و گفته است که آنان به‌دلیل تراکم جمعیت یا زیر دست و پا شده‌اند و یا توسط کامیون‌ها زیر گرفته شده‌اند.

حماس این ادعای اسرائیل را رد کرده است و گفته است که «شواهد غیرقابل انکار» از شلیک مستقیم به سمت این افراد، از جمله «شلیک به سر به هدف کشتار فوری» وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین این رویداد را «قتل‌عام زشت» توسط اسرائیل خوانده است.

رویترز گفته است که یکی از ویدیوهایی را که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، توانسته است تأیید کند.

این رسانه افزوده است که این ویدیو کامیون‌هایی را نشان می‌دهد که اجساد و زخمی‌های بی‌شماری را حمل می‌کند.

رویترز گفته است که در ویدیوی دیگری مردی می‌گوید: «ما این‌طور کمک نمی‌خواهیم. ما کمک و گلوله با هم نمی‌خواهیم. شهدا زیاد هستند.»

این در حالی است که وزارت صحت غزه روز گذشته اعلام کرد که شمار مجموعی کشته‌شدگان براثر حملات اسرائیل بر غزه، از مرز ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا