افغانستان

شمار مبتلایان به کرونا در کشور با ثبت ۳۴۶ مورد جدید به مرز ۲۸ هزار تن نزدیک شد.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۴۶ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. با ثبت این رقم، شمار مجموعی بیماران کووید-۱۹ در کشور براساس آمار رسمی به ۲۷ هزار و ۸۷۸ تن افزایش یافته است.

این وزارت روز جمعه، سی‌ام جوزا، با نشر آمار روزانه‌ی ابتلا به ویروس کرونا گفته است که در یک شبانه‌روز گذشته ۸۹۳ نمونه‌ی مشکوک به کرونا در آزمایش‌گاه‌های شناسایی بیماری کووید-۱۹ بررسی شده است.

از این میان، ۲۳۱ نفر در کابل، ۲۵ در قندهار، ۲۵ نفر در پکتیا، ۱۹ نفر در بامیان، ۱۳ نفر در نیمروز، نه نفر در هلمند، شش نفر در کندز، شش نفر در ارزگان، پنج نفر در تخار، چهار نفر در زابل، دو نفر در نورستان و یک نفر دیگر در ننگرهار به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‎اند.

طبق معلومات وزارت صحت عامه در یک شبانه‌روز گذشته دو بیمار کووید-۱۹ در هلمند جان باخته‌اند. شمار مجموعی قربانیان به ۵۴۸ تن افزایش یافته است.

هم‌چنان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۲ بیمار کووید-۱۹ پس از صحت‌یابی از شفاخانه‌ها مرخص شده‌اند. شمار بهبودیافته‌گان به هفت هزار و ۹۶۲ رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا