افغانستان

عبدالله: پاکستان در تصمیم اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان تجدید نظر کند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین از پاکستان می‌خواهد با درنظرداشت «روحیه‌ی اسلامی»، «حسن‌ هم‌جواری» و «تعهدات بین‌المللی»، در مورد اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان اهل افغانستان تجدید نظر کند.

آقای عبدالله روز «شنبه، ۱۳ عقرب» با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس نوشته است: «اخراج دسته‌جمعی مهاجران آنان را با خطر بی‌خانمانی و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی مواجه می‌سازد که با توجه به فرارسیدن‌ فصل سرما می‌تواند سبب ایجاد بحران بشری بزرگ گردد.»

آقای عبدالله از کشورهای همسایه‌ی افغانستان خواسته است تا زمان بازگشت داوطلبانه‌ی پناه‌جویان، به میزبانی آنان ادامه دهند و «از آزار و اذیت مهاجران و اخراج اجباری آنان که نقض قوانین بین‌المللی تلقی می‌گردد، اجتناب ورزند».

او گفته که مهاجران و پناه‌جویانی که از پاکستان برگشته‌اند نیاز فوری به غذا، سرپناه و خدمات صحی دارند و از جامعه‌ی بین‌المللی و نهادهای امدادرسان بین‌المللی و داخلی خواسته است که به آنان کمک کنند.

عبدالله همچنین خواستار توجه ویژه به مشکلات مهاجران و پناه‌جویان افغانستانی بازگشته و بی‌جاشدگان داخلی کشور در نشست جهانی ماه آینده در مورد پناهندگان در شهر جنیوا سوئیس شده است.

روندن اخراج مهاجران و پناه‌جویان «غیرقانونی» افغانستان از پاکستان سه روز می‌شود که آغاز شده است.

پاکستان اعلام کرده است که ۱.۷۳ میلیون مهاجر و پناه‌جوی بدون اسناد را اخراج می‌کند.

حکومت پاکستان به آنان تا اول نوامبر مهلت داده بود که به‌صورت داوطلبانه آن کشور را ترک کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا