افغانستان

ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مریض «کووید۱۹» جان داده‌اند.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹۶ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۶ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۲۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۴ هزار و ۷۹۳ نفر رسیده است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۲ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

اخیرا آمارهای وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که ابتلای افراد به ویروس کرونا و مراجعه‌ی مریضان «کووید۱۹» به شفاخانه‌های ویژه‌ی این مریضی کاهش یافته است.

هرچند دلیل این امر به‌گونه‌ی مشخص واضح نشده، اما شماری از شهروندان باور ضعیف مردم به سکتور صحت را عامل کاهش مراجعه به شفاخانه‌ها عنوان می‌کنند.

از سوی هم، وزارت صحت عامه از مردم می‌خواهد که در جریان روزهای عید سعید قربان، دستورالعمل‌های صحی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و… را رعایت کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

این وزارت همچنان به مردم هشدار داده است در صورتی که اشتباه‌های عید سعید فطر را در عید قربان تکرار کنند، شیوع کرونا افزایش خواهد یافت.

در عید سعید فطر مردم به توصیه‌های وزارت صحت تمکین نکرده و به دید و بازدیدهای عیدی پرداختند. این امر سبب شد که شیوع کرونا در جریان دو تا سه هفته پس از عید افزایش یابد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا