جهان

قایق‌ران استرالیایی پس از دو ماه سرگردانی در اقیانوس نجات یافت.

پزشکان می‌گویند یک قایقران استرالیایی که از دو ماه سرگردانی روی آب با خوردن ماهی خام و آب باران جان سالم به در برده است، در شرایط مناسب و پایداری قرار دارد.

تیم شدوک ۵۱ ساله، ساکن سیدنی استرالیا، و سگش بلا در ماه اوریل با قایق از مکزیک راهی جزایر پولینزی فرانسه شدند. اما چند هفته بعد قایق‌شان بر اثر طوفان دچار خسارت شد و از کار افتاد.

آن‌ها این هفته پس از آن که هلی‌کوپتری هنگام عبور از فراز دریا شناسایی‌شان کرد، توسط یک قایق ماهیگیری نجات داده شدند.

پزشکی که روی این قایق ماهیگیری حضور داشت به شبکه خبری ۹نیوز استرالیا گفته این مرد از لحاظ «علائم حیاتی» در شرایط نرمالی به سر می‌برد.

تیم شدوک سفر دریایی ۶ هزار کیلومتری خود را به همراه سگش بلا از بندر لاپاز مکزیک آغاز کرد اما پس از آن که دستگاه‌های الکترونیکی قایقش بر اثر طوفان از کار افتاد، در دریا سرگردان شد.

این قایقران استرالیایی و سگش به این ترتیب حدود دو ماه روی آب‌های خشن و پرتلاطم اقیانوس اطلس شمالی سرگردان بودند.

آقای شدوک در ویدیویی که پس از نجات ضبط کرده و در آن لاغرتر از گذشته و با ریشی بلند دیده می‌شود، می‌گوید «دوران مشقت‌باری» را روی آب گذرانده و بیش از هر چیز به «استراحت و غذای خوب» نیاز دارد.

آقای شدوک همچنین می‌گوید وسایل ماهیگیری‌اش کمک زیادی به زنده ماندنش کرده است.

قایق ماهیگیری‌ای که تیم شدوک و بلا را نجات داده اکنون در راه مکزیک است و قرار است آقای شدوک در آنجا آزمایشات پزشکی بیشتر و در صورت نیاز معالجات لازم را دریافت کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا