افغانستانخبر برتر

رییس یاکوزا، خریدار موشک‌های زمین به هوا سرقت شده از پایگاه نظامی در افغانستان بازداشت شد.

وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده است که رییس یک باند تبه‌کار جاپانی را به اتهام قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و سلاح بازداشت کرده است. طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، این مرد که رییس یاکوزا است، در تلاش بود تا موشک‌های زمین به هوا که ظاهراً از یک پایگاه نظامی در افغانستان به سرقت رفته بود، بخرد.

طبق اعلام این وزارت، فرد بازداشت شده تاکشی ابیساوا نام دارد که یکی از رهبران «سندیکای جنایی جاپان» است. این مرد ۵۷ ساله به چند مورد از جمله قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و سلاح متهم شده است.

به گزارش روزنامه نیوریارک، ماموران مخفی معامله پیچیده‌ای را میانجی‌گری کرده بودند که در آن ابیساوا ظاهراً در سوم فبروری ۲۰۲۱ به کپنهاگ سفر کرد و قصد داشت تسلیحات سنگین ارتش ایالات متحده را که از یک پایگاه نظامی در افغانستان به سرقت رفته بود خریداری کند.

طبق این گزارش، ابیساوا به عنوان یک واسطه عمل می‌کرد و قصد داشت این سلاح‌ها – از جمله راکت‌انداز سبک قابل حمل M-۷۲ ضد تانک، ۱۰ مسلسل M-۶۰ و ۱۰ تفنگ تمام خودکار – را برای گروه‌های قومی مسلح در میانمار ارسال کند. از او در این مورد در دادگاهی در نیوریارک شکایت ثبت شده است. عکسی از این تاکشی ابیساوا با یک راکت‌انداز ثبت شده است.

این مرد هم‌چنان به قاچاق بین‌المللی مواد مخدر نیز متهم است. ابیساوا و یک تبعه تایلندی به نام سامفوپ سینگاسیری، ۵۸ ساله متهم به توطیه برای فروش ۵۰۰ کیلوگرم متامفتامین و ۵۰۰ کیلوگرم هروئین به یک باند مخفی هستند که قصد فروش مواد مخدر را در نیویارک داشته است.

ابیساوا روز دوشنبه در منهتن نیویارک بازداشت شده است. دو شهروند دیگر تایلندی، سوکسان «بابی» جولانان و سومپاک روکراسارانی نیز در این پرونده متهم شده‌اند.

یاکوزا متشکل از خانواده‌های باندهای تبه‌کار فراملیتی است که در آسیا، اروپا و امریکا فعالیت می‌کند. دادستان پرونده گفته است که یاکوزا در طیف گسترده‌ای از جنایات از جمله قاچاق اسلحه، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، کلاهبرداری و پولشویی دست دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا