افغانستان

وزارت داخله: کرام الدین کریم، شب گذشته در موقعیت عملیات حضور نداشت.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله در پیوند به عملیات نیروهای امنیتی که شب «یکشنبه ۲ سنبله» برای دستگیری کرام الدین کریم ناکام ماند میگوید که اقای کریم شب گذشته در موقعیت عملیات حضور نداشته است.

در اعلامیه آمده است: آقای کرام‌الدین کریم از مدت‌هاست که به اساس قرار سارنوالی زیر تعقیب است و شب گذشته نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری‌اش کردند اما او در موقعیت حضور نداشت. ما هدف دستگیری را بالای این فرد و سایر افرادیکه قرار دستگیری شان به ما مواصلت کرده اجرا می‌کنیم. هیچ‌کس از قانون فرار کرده نمی‌تواند و ما مکلف به تنفیذ قانون هستیم.

در عملیاتی که یک‌شنبه‌شب برای بازداشت کریم اجرا شد، مردم به جای همکاری با پولیس، مانع بازداشت او شده‌اند.

منابع در پنجشیر می‌گویند که در پی مخالفت مردم با بازداشت این متهم، نیروهای کماندو و قطعه ویژه پولیس نتوانستند او را بازداشت کنند.

به دنبال ناکامی این عملیات و مخالفت مردم، بخشی از نیروهای کماندو و قطعات ویژه پولیس از مسیر اندارب از پنجشیر بیرون شده‌اند.

به نقل از این منابع، برای اجرای این عملیات با ادارات محلی پنجشیر هم‌آهنگی نشده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا