افغانستان

۱۵ پرونده‌ی اختلاس بودجه‌ی کرونا توسط وزارت صحت به دادستانی کل سپرده شده است.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که ۱۵ پرونده اختلاس و فساد در مصرف بودجه‌ی اختصاص یافته برای ویروس کرونا را به دادستانی کل فرستاده است.
اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (سه‌شنبه، ۱۴ اسد) در یک نشست خبری گفت که این پرونده‌ها پس از بررسی کمیته‌ی موظف برای بررسی دقیق و همه‌جانبه به دادستانی کل فرستاده شده است.
آقاس سمسور گفت که این پرونده‌ها مربوط کابل و ولایات می‌شود که بیش از ۱۵ نفر در پیوند به آنها متهم هستند. او تأکید کرد که بیشترین مشکلات در ولایات مشاهده شده است.
به گفته‌ی او، بررسی‌های ابتدایی وزارت صحت نشان می‌دهد که در مصرف بودجه‌ی اختصاص یافته برای کرونا فساد صورت گرفته است، اما یافتن اصل واقعیت به بررسی بیشتر نیاز دارد که دادستانی کل آن‌را انجام می‌دهد.
پس از شیوع ویروس کرونا در افغانستان، حکومت برای ولایات با در نظرداشت میزان آسیب‌پذیری‌شان بودجه‌ی مشخص برای مبارزه با این ویروس اختصاص داد.
چندی پیش شماری از رسانه‌ها گزارش کردند که در مصرف بودجه‌های اختصاصی برای مبارزه با کرونا فساد گسترده صورت گرفته است.
رییس‌جمهور اشرف غنی به اداره بازرس هدایت داد که اتهام‌های فساد را بررسی کند. اداره بازرس نیز پس از بررسی‌ها اعلام کرد که در مصرف بودجه‌ی کرونا فساد صورت گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا