افغانستان

عثمانی: استعفا نکرده‌ام اما اداره امور مکتوب منظوری استعفایم را فرستاده است

احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه اعلام کرده است که او از مقامش استعفا نکرده، اما مکتوبی را از آدرس اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری دریافت کرده که در آن استعفایش منظور شده است.

آقای عثمانی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: «این جانب از بست وزارت صحت عامه استعفا ننموده‌ام، اما مکتوب هذا از ریاست عمومی اداره‌ی امور مقام عالی ریاست‌جمهوری به وزارت صحت عامه مواصلت نموده که استعفای وزیر صحت عامه منظور است.»

همچنان آقای عثمانی در یک پیام ویدیویی گفته است که رییس‌جمهور غنی روز گذشته و امروز از او خواسته است که از مقامش استعفا بدهد، اما او با ارائه‌ی دلیل از استعفا خودداری کرده است.

در مکتوب اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری عنوانی وزارت صحت عامه که امروز «پنج‌شنبه، ۱۱ جدی» صادر شده، آمده است که رییس‌جمهور اشرف غنی استعفای احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه را منظور کرده است.

در مکتوب همچنان آمده است: «استعفای وزیر صاحب منظور است و هر مدیری که تحت نظارتش فساد گسترده واقع شود مسئول است اگر ابهام وجود داشته باشد، خویش را معذول بپندارند.»

در این مکتوب همچنان آمده است که براساس حکم مقام عالی ریاست‌جمهوری، آقای عثمانی از سمتش برکنار شده است.

این درحالی است که چند روز پیش دادستانی کل از بازداشت چهار نفر در مربوطات وزارت صحت عامه به اتهام مطالبه‌ی رشوت از کارمندان این وزارت خبر داد.

گفته شده بود که بازداشت‌شدگان؛ برادر و پسر کاکای احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه و دو نفر دیگر از جمله یک مشاور آقای عثمانی است.

به دنبال آن، وزارت صحت عامه بازداشت این افراد را رد کرد، اما گفت که آنان به خواست خودشان و همکاری وزیر صحت برای تحقیق به دادستانی کل رفته‌اند.

امروز نیز آقای عثمانی در یک نشست خبری گفت که جرم حتا اگر اتفاق هم بی‌افتد یک عمل شخصی است و او در اجرای عدالت با نهادهای عدلی و قضایی همکاری می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا