افغانستان

سه سناتور به اتهام گرفتن رشوت به ۱۰ سال زندان محکوم شدند

دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، سه عضو مجلس سنا را که چندی پیش به اتهام گرفتن رشوت از بلخ بازداشت شده بودند، به ۱۰ سال زندان محکوم به مجازات کرد. طبق اعلام دادستانی کل، هر یک از متهمان به پرداخت ۴۰ هزار دالر جریمه نقدی به طور «تضامن» نیز محکوم شده‌اند.

دادگاه ابتدایی لیاقت‌الله بابکرخیل، محمدانور باشلیق و عظیم قویاش سه عضو مجلس سنا به اتهام مطالبه ۶۰‌ هزار دالر امریکایی رشوت، روز شنبه، هژدهم دلو در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری برگزار شد.

این سو عضو مجلس سنا که عضویت دو نفر آن‌ها که سناتور انتصابی بودند، از سوی رییس جمهور غنی لغو شده است، در هفتم ماه جدی از سوی دادستانی کابل و نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

لیاقت‌الله بابکرخیل، محمدانور باشلیق و عظیم قویاش در ترکیب هیأتی از سوی مجلس سنا به هدف بررسی ادارات درآمدزای بلخ از جمله گمرک بندر حیرتان رفته بودند، اما طبق اعلام دادستانی کل در هنگام گرفتن ۴۰ هزار دالر به عنوان رشوت از مجموع ۶۰ هزار دالر  مطالبه شده، بازداشت شدند.

با این حال، دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری حکم ۱۰ سال مجازات و پرداخت ۴۰ هزار دالر را به عنوان جریمه برای این سه عضو متهم به فساد اداری مجلس سنا صادر کرده است. براساس قانون، متهمان حق دارند که استیناف‌خواهی کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا