افغانستان

وزارت اطلاعات و فرهنگ از شهرداری کابل خواست «سینماپارک» را تخریب نکند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ از شهرداری کابل خواسته است که «سینماپارک» را تخریب نکند. این وزارت تأکید کرده است که تخریب سینماپارک به هیچ صورت مورد پذیرش افکار عمومی و شهروندان کشور نیست.

محمدطاهر زهیر، سرپرست این وزارت روز دوشنبه، هژدهم عقرب در یادداشتی، سینماپارک را یکی از میراث‌های مهم فرهنگی، هنری و تاریخی کشور توصیف کرده است.

او نوشته است که وزارت اطلاعات و فرهنگ، از شهرداری کابل، می‌خواهد که در مورد تخریب سینماپارک «قدری درنگ و شکیبایی» به خرج دهد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ از امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری که قرار است به دستور او، سینماپارک تخریب شود، نیز خواسته است که در این مورد بازنگری کند.

طبق معلومات وزارت اطلاعات و فرهنگ، شهرداری کابل در یکی از نشست‌های «۶:۳۰» صبح که به ریاست امرالله صالح برگزار می‌شود، پیشنهاد کرده است که سینماپارک تخریب شود که ظاهراً تأیید شده است.

 سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده است که در سال‌های گذشته به دلیل در حاشیه بودن این وزارت، مدیریت سینماها به شهرداری سپرده شده است و این رویه تاکنون حفظ شده است.

زهیر افزوده است که اگر سینماپارک، هیچ کاربردی نداشته باشد، یکی از میراث‌های مهم فرهنگی قابل حفظ و جزیی از خاطره‌های هنری هنرمندان کشور است.

طاهر زهیر هم‌چنان گفته است که شهروندان افغانستان با سینماپارک و دیگر سینماهای افغانستان، با فلم، سریال و نمایش‌های هنری آشنا شده‌اند و نزدیک به هفتاد سال از عمر سینماپارک می‌گذرد و اکنون جزیی از میراث‌های فرهنگی قابل حفظ به حساب می‌آید.

او هم‌چنان گفته است که اطلاعات و فرهنگ خواهان بحث روی موضوع مدیریت سینماها و سینماپارک در نخستین جلسه شورای عالی فرهنگی است و تصمیم‌های بعدی را این شورا خواهد گرفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا