افغانستان

وزیر صحت عامه: ویروس کرونا در کشور سیر صعودی دارد، مردم پوشیدن ماسک را جدی بگیرند.

تاکید وزارت صحت عامه بر رعایت توصیه‌های صحی از سوی مردم برای جلوگیری از ویروس کرونا در کشور

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز «دوشنبه، ۱۲ عقرب ۱۳۹۹» در یک نشست خبری از سیر صعودی ویروس کرونا در کشور خبر داد.

سرپرست وزارت صحت عامه، می‌گوید که ویروس کرونا نسبت به هفته های گذشته در کشور سیر صعودی داشته و واقعات مثبت افزایش یافته است.

او هم‌چنان گفت که وضعیت کرونا در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه قناعت بخش است و نباید در میان مردم ترس و وحشت ایجاد گردد، چراکه ترس خود باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

داکتر عثمانی بر پوشیدن ماسک به گونه اجباری تاکید نموده و از مردم خواست که برای جلوگیری از ویروس کرونا، توصیه های صحی به ویژه پوشیدن ماسک را به گونه جدی رعایت نمایند.

نامزد وزیر صحت عامه از تدابیر این وزارت در مراکز صحی برای پیش‌گیری از موج دوم کرونا اطمینان داده گفت که در تمام شفاخانه های کابل و ولایات بخش تجرید و تداوی ویروس کرونا ایجاد گردیده و شفاخانه‌ها از لحاظ امکانات نیز تجهیز شده است.

از سوی هم داکتر عثمانی وضعیت کرونا را در کشورهای ایران و پاکستان نگران کننده خوانده و از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروی به این کشورها که شیوع ویروس کرونا در آنان گسترده است خودداری نمایند.

نامزد وزیر صحت عامه، در رابطه به نظارت جدی از لابراتوارهای خصوصی اشاره نموده تصریح کرد که کاکردهای لابراتوارهای خصوصی از سوی وزارت صحت عامه به گونه جدی تحت نظارت قرار دارد و در صورت تخلف در ارایه نتیجه آزمایش ویروس کرونا با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

قابل یاد آوری است که در یک شبانه روز گذشته، ۴۵۳ نمونه مشکوک در لابراتوارهای وزارت صحت عامه آزمایش گردیده که از این میان ۱۳۲ تن مثبت تثبیت شده، ۱۵ تن شفایاب و ۵ تن دیگر جان باخته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا