افغانستان

از انفجار در هواپیمای مسافربری در مسیر هرات – کابل جلوگیری شد

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که افسران این ریاست از یک «حمله تروریستی» در یکی از پروازهای هرات – کابل جلوگیری کرده‌اند.

در خبرنامه ریاست عمومی امنیت ملی که روز جمعه، یازدهم سرطان، نشر شد، گفته شده است که افسران این ریاست مواد انفجاری را که توسط یک نفر در پوشش هنرمند برای اجرای «حمله تروریستی» حمل می‌شد، کشف و خثنا کرده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی از این فرد به نام «سید ادریس فرزند رجب‌علی» یاد کرده است.

به قول امنیت ملی، سید ادریس یک بمب حاوی مواد انفجاری RDX، بمب دستی و مواد کیمیایی را به طور ماهرانه در یک رباب جاسازی کرده بود و در صدد بود تا آن را در جریان پرواز منفجر کند.

ریاست امنیت ملی گفته است که در زمان تفتیش وسایل ادریس در میدان هوایی خواجه عبدالله انصاری، نیروهای امنیت ملی و پولیس مستقر در این میدان در ولایت هرات، با سرعت عمل کردند و بدون ایجاد ترس و نگرانی در میان سایر مسافران، بمب جاسازی شده در درون رباب را کشف و خنثا کردند.

سید ادریس از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در پایان گفته است که گروه‌های تروریستی همواره در پی آسیب رساندن به مردم، غیرنظامیان و تأسیسات عامه هستند، اما نیروهای امنیتی با قاطعیت در برابر برنامه‌های آن‌ها می‌رزمند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا