جهانخبر برتر

یک جوان مسلمان به خاطر تجلیل از کریسمس در فرانسه مورد حمله قرار گرفت

خبرگزاری آلمان به نقل از پولیس فرانسه روز شنبه نوشته است که یک جوان ۲۰ ساله مسلمان در شهر بلفور در شرق این کشور تصاویری از غذای را در انترنت نشر کرد که برای تجلیل از عید کریسمس تهیه کرده بود. به همین خاطر او از سوی یک از آشنایانش از طریق انترنت مورد توهین و تهدید قرار گرفت.

در پیامی که به وی فرستاده شد گویا چنین نوشته شده بود: «من برایت نشان خواهم داد که عرب واقعی یعنی چه.«

پس از آن این جوان ۲۰ ساله با آشنایش وعده ملاقات گذاشت تا در این مورد با هم بحث کنند. اما در محل ملاقات پنج نفر انتظار او را می کشیدند. آنها به وی حمله کرده و او را تهدید کردند که از این حمله نزد پولیس شکایت نکند. با آنهم جوان ۲۰ ساله پولیس را خبر داده و شکایت کرد.

ژان روتنر، رئیس اداره ناحیه شرقی «گران اِست» این رویداد را تکان دهنده خواند. او در صفحه تویترش نوشت که این «تجاوز و تهاجم غیر قابل پذیرش» ناشی از «نژادپرستی و نفرت از پولیس» است.

پدر این جوان ۲۰ ساله مسلمان یک مأمور پولیس است و این هم یکی از دلایلی است که او از طریق انترنت همواره مورد توهین و تهدید قرار می گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا