جهان

پوتین برای پنجمین‌بار به‌عنوان رییس‌جمهور روسیه سوگند یاد کرد

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز (سه‌شنبه، ۱۸ ثور) در یک مراسم در کاخ کرملین، برای پنجمین‌بار به عنوان رییس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش رویترز، مراسم تحلیف آقای پوتین در حالی برگزار شد که امریکا و اکثر کشورهای غربی آن را تحریم کردند و نمایندگان خود را برای اشتراک در آن نفرستادند.

بر اساس گزارش این رسانه، تنها فرانسه اعلام کرده بود که سفیر آن کشور در مسکو در مراسم تحلیف پوتین شرکت خواهد کرد.

پوتین پس از ادای سوگند خطاب به مردم روسیه گفته است: «ما مردمی متحد و بزرگ هستیم و با هم بر همه‌ی موانع غلبه خواهیم کرد، هر آنچه را که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، عملی خواهیم کرد. با هم پیروز خواهیم شد.

او همچنین با اشاره به تنش‌ها با کشورهای غربی گفته است که گفت‌وگو با غرب را متوقف نمی‌کند، اما خودش نحوه‌ی تعامل با کشورش را مشخص خواهد کرد.

او افزوده است که مذاکرات با کشورهای غربی در مورد ثبات استراتژیک هسته‌ای، تنها در شرایط مساوی، امکان پذیر است.

پوتین که در ماه اکتوبر سال گذشته میلادی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه قاطعانه پیروز شده بود، امروز برای یک دوره شش ساله ریاست جمهوری، سوگند یاد کرد.

 

امریکا و بسیاری از کشورهای غربی انتخابات روسیه را «غیرعادلانه» خواندند و گفتند که نتایج آن را نمی‌پذیرند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا