افغانستانخبر برتر

نماینده پارلمان اروپا: فراموش کردن افغانستان اقدامی «نژاد‌پرستانه» است.

کلر دالی، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا فراموش‌کردن بحران افغانستان را اقدامی «نژادپرستانه» خوانده است.

او از فراموشی بحران انسانی در افغانستان و عدم اشاره به آن، در پارلمان اروپا انتقاد کرده است.

این ‌نماینده پارلمان اروپا افزوده که وضعیت مردم در این کشور به ‌شدت وخیم‌تر شده است، اما هیچ سخنی از آن مطرح نمی‌شود.

به گفته او، تاکنون ده‌ها هزار تن از شهروندان افغانستان مجبور شده‌اند برای جست‌وجوی غذا و امنیت از کشورشان فرار کنند و ۵ میلیون کودک با قحطی و «مرگ دردناک و عذاب‌آور» روبه‌رو هستند.

او در این سخنرانی از کودک همسری و افزایش فروش کودکان به خاطر حفظ جان بقیه اعضای خانواده یاد می‌کند و می‌گوید: «اما نه این‌جا و نه هیچ جای دیگر سخنی از آن به میان نمی‌آید.»

دالی تصریح می‌کند که «از وضعیت افغانستان نه پوشش لحظه‌به‌لحظه تلویزیونی هست، نه واکنش فوری انسانی و نه نشست ویژه‌ای!» او تأکید می‌کند که حتا در این نشست هم هیچ اشاره‌ای به افغانستان نشد و هیچ بیانیه‌ای درباره آن صادر نگردید.

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا می‌گوید مردم افغانستان باید حیرت‌زده شده باشند که چه چیزی بحران انسانی آن‌ها را تا این اندازه بی‌اهمیت ساخته است.

او از نماینده‌گان اروپا می‌پرسد، «آیا [فراموشی] به ‌خاطر رنگ پوست آن‌هاست؟ آیا به خاطر این است که سفید پوست نیستند؟ چون اروپایی نیستند؟ یا به خاطر این است که مشکلات‌شان ناشی از تهاجم امریکاست؟»

گفته می‌شود که پس از حمله روسیه بر اوکراین، توجه جهان نسبت به بحران افغانستان کاهش یافته است. با این حال وزیران خارجه چین و پاکستان نیز از جهان خواسته بودند که وضعیت بحرانی افغانستان نباید به دلیل جنگ اوکراین به فراموشی سپرده شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا