اخبار صحتافغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ۱۶ عراده موتر به جمعیت هلال احمر افغانی کمک کرد

جمعیت هلال احمر افغانی زیر اداره طالبان می‌گوید که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC)، ۱۶ عراده موتر به این نهاد کمک کرده است.

آژانس خبری باختر، رسانه‌ای مربوط به طالبان، گزارش داده که این موترها روز سه‌شنبه، ۱۲ جدی، توسط ادرین زمیرمن، معاون عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مولوی مطیع‌الحق، رییس هلال احمر افغانی تحویل داده شده است.

طبق این گزارش، مطیع‌الحق خواستار همکاری‌های بیشتر آی‌سی‌آر‌سی شده است.

با این حال، ادرین زمیرمن هنگام تحویل این موترها گفته است که این نهاد به کمک‌های‌اش به آسیب‌ دیده‌گان در افغانستان ادامه می‌دهد.

آی‌سی‌آر‌سی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به ۵۸۱ هزار و ۵۴۸ بیمار که بیشترشان زنان و‌ کودکان بودند در ۴۷ مرکز صحی مربوط به جمعیت هلال احمر افغانی نیز کمک‌رسانی کرده بود.

این در حالی است که پس روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان وبدتر شدن وضعیت بشری در کشور، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از فلج شدن سکتور صحت در کشور، معاش حدود ۱۰ هزار کارمند صحی را پرداخت می‌کند.

 

این نهاد بین‌المللی چندی پیش اعلام کرده بود که ۵۵ درصد مردم در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا