افغانستانخبر برتر

حکومت طالبان توقف کمک‌های نقدی جامعه جهانی به افغانستان را رد کرد.

بانک مرکزی افغانستان تحت کنترل طالبان در پیامی، گزارش‌ها در مورد توقف کمک‌های نقدی جامعه جهانی به افغانستان را رد کرده است.

این بانک روز یک‌شنبه، ۱۸ جدی، در صفحه توییترش نوشته است که گزارش‌ها در مورد توقف کمک‌های بشردوستانه  بین‌المللی به نقل از سخنگوی این بانک «حقیقت ندارد.»

روز گذشته برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی به استناد به گفته‌های سخنگوی این بانک گزارش دادند که امریکا و برخی از کشورهای کمک‌کننده، در واکنش به ممنوعیت کار و تحصیل زنان، کمک‌های‌شان به کشور را متوقف کرده است.

با این حال، از مدتی به این‌سو بانک مرکزی هیچ خبری در مورد دریافت بسته‌های نقدی منظمی که تحت نام کمک‌های بشردوستانه صورت می‌گرفت، منتشر نکرده است.

پیش از این به گونه هفته‌وار و یا هم در هفته و ماه چندین بار بسته‌های نقدی میلیون‌ها دالری به کابل فرستاده می‌شد و این بانک خبر آن را منتشر می‌کرد.

تاکنون رقم دقیق این کمک‌ها و نحوه مصرف آن نیز مشخص نشده است؛ اما طبق معلوماتی که بانک مرکزی منتشر کرده، بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر کمک نقدی به یکی از بانک‌های تجارتی ارسال شده است.

در این پیام گفته شده است که از هر اقدامی اصولی که سبب ورود اسعار به کشور شود و به نیازمندان جامعه کمک کند، استقال می‌شود. اما توضیح داده نشده  است که اخرین مورد چه زمانی کمک نقدی به کابل رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا