افغانستان

رهبر طالبان: قصاص و قطع دست مانند روزه فرض است

هبت الله آخندزاده رهبر گروه طالبان گفته است که حتی یک قانون کفار در افغانستان جا نخواهد داشت و هیچ گاهی معامله نخواهد کرد. او خطاب به طالبان تاکید کرده است عملی شدن حدود شرعی به ویژه قصاص و قطع دست مانند روزه فرض است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ناوقت روز جمعه نوار صوتی منسوب به ملا هبت الله رهبر این گروه را در نماز عید در ولایت قندهار در صفحه توییترش منتشر کرده است.

رهبرگروه طالبان در این نوار صوتی خطاب به طالبان تاکید کرده است که هیچ گونه قوانین کفری در نظام «شرعی و اسلامی» افغانستان جا نخواهد داشت و هیچ گاهی تن به معامله نخواهد داد.

او مردم افغانستان را خوش شانس دانسته است که این چنین حکومتی بر آنان حاکم شده است: «تا هنگامی که زنده ام به خداوند وعده داده ام که حتی یک قانون کفری در افغانستان جا پیدا نخواهد کرد.»

او تاکید کرده است: «در اسلام معامله نیست. کاری را خلاف اصول اسلامی باشد، قطعاً انجام نخواهیم داد، تبلیغات زیاد است اما به سخنان مردم گوش ندهید.»

رهبر گروه طالبان در این سخنرانی در باره این که منظورش کدام «قانون کفری» است، جزئیات بیشتر نداده است و نیز این را که هدف اش کدام معامله بوده است، ‌مشخص نکرده است.

هبت الله آخندزاده در این پیام صوتی تاکید کرده است که عملی شدن تمامی احکام اسلامی برای اصلاح مردم در جامعه مانند روزه بر مسلمانان فرض است. او بر نافذ شدن حدود شرعی از جمله قصاص تاکید کرده و گفته است: «همانگونه که روزه فرض است، قصاص هم فرض است. کسی که کسی دیگری را قصداً بکشد، قتل این قاتل فرض است. قاتل را قصاص کن دزد را بگیر دست اش را قطع کن، فرض است.

رهبر گروه طالبان بر موضوع جمع آوری ذکات نیز پرداخته و تصریح کرده است: «مسئولیت حکومت اسلامی است که افراد را بگمارد تا از ثروتمندان ذکات جمع کند و به فقرا بدهد.»

رهبر گروه طالبان در این سخنرانی مانند همیشه بدون پوشش رسانه ای اش، به مشکلات موجود در افغانستان به ویژه آموزش و کار زنان و فقر وبیکاری مردم هیچ اشاره ای نکرده است.

پس از تسلط طالبان در ماه آگست سال ۲۰۲۱ در افغانستان، این گروه محدودیت‌های زیادی بر زنان و دختران در این کشور وضع کردند. زنان و دختران اجازه تحصیل و کار را ندارند.

با وجود درخواست های مکرر جامعه جهانی طالبان هیچ اقدامی برای بازگشایی مکاتب و دانشگاه به روی زنان و نیز فراهم سازی زمینه بازگشت آنان به کار نکردند.

افزون بر این‌ فقر در این کشور بیداد می کند و بر بنیاد آمار سازمان ملل متحد نیمی از جمعیت این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا