افغانستان

اولین نشست دور دوم مذاکرات صلح برگزار شد

نشست مقدماتی دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی میان هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان روز «چهارشنبه، ۱۷ جدی» در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد.

هیأت مذاکره‌کننده دولت اعلام کرده است که در این نشست فیصله شد که تیم‌های تعیین‌شده هر دو طرف برای بحث در مورد آجندا روز شنبه هفته آینده کار را آغاز کنند.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با نشر یک توییت مشابه گفته است که تیم‌های تعیین‌شده برای بحث در مورد آجندا هفته آینده کار را آغاز می‌کنند.

هیأت مذاکره‌کننده دولت روز سه‌شنبه، شانزدهم جدی پس از وقفه‌ی سه هفته‌ای از کابل برای شروع دور دوم مذاکرات به دوحه، پایتخت قطر سفر کرد.

این وقفه به هدف مشورت در مورد آجندای که بین دو طرف تبادله شده بود، از بیست‌ودوم قوس آغاز شد. در این مدت یک هیأت به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر و با عضویت عبدالحکیم، رییس هیأت مذاکره‌کننده طالبان به پاکستان رفت و با مقام‌های این کشور دیدار کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا