افغانستاناقتصاد

صادرات افغانستان در شش ماه نخست سال مالی جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که میزان صادرات کشور در جریان شش ماه نخست سال مالی ۱۴۰۰ در مقایسه به زمان مشابه در سال مالی گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.
فواد احمدی، سخن‌گوی این وزارت امروز «یک‌شنبه، ۱۰ اسد» گفته است که بیشترین صادرات در شش ماه نخست سال مالی جاری به کشورهای هند، پاکستان و چین صورت گرفته است. سال گذشته ارزش صادرات افغانستان به هند مبلغ ۴۰۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۶۴ دالر، به پاکستان مبلغ ۲۱۱ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۱۹ دالر و به چین مبلغ ۵۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۷۹ دالر امریکایی بوده است.
امارات متحده‌ی عربی، ایران، ترکیه، عربستان سعودی، آلمان، تاجیکستان و … از دیگر کشورهایی اند که افغانستان به آن کالا صادر کرده است.
وزارت صنعت و تجارت در مورد ارزش صادرات امسال به کشورهای یادشده مبلغ مشخصی ارایه نکرده و در مورد نوعیت کالاهای صادراتی نیز چیزی نگفته است. اما اغلب کالاهای صادراتی افغانستان را میوه‌های خشک، قالین، زعفران و برخی اقلام دیگر تشکیل می‌دهند. این اقلام از طریق دهلیزهای هوایی و مرزهای زمینی صادر می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا