افغانستانخبر برتر

آلمان و هالند معاش معلمان و کارکنان صحی را پرداخت می‌کنند.

خبرگزاری دولتی باختر گزارش کرده که امروز در دیدار مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، با نمایندگان ویژه المان، و هالند در امور افغانستان، در حضور سفیر آلمان در کابل، در باره کمک‌های بشردوستانه و روابط آینده سیاسی با دولت طالبان بحث شد.

به گزارش باختر هیئت مشترک آلمان و هالند «وعده سپردند که در جستجوی راه‌هایی استند که معاشات معلمان و کارکنان صحی را بپردازند.»

مولوی متقی ضمن سپاسگذاری از همکاری دو کشور، خواستار آن شده که «معاشات مستقیما به حساب بانکی مامورین انتقال یابد تا از مصارف اضافی و ضیاع وقت جلوگیری شود.»

معلمان در افغانستان در گردهمایی‌هایی که اخیرا در کابل و دیگر ولایات برگزار شد، بارها شکایت کرده‌اند که بیش از ۴-۵ ماه‌است که معاش دریافت نکرده‌اند.

گزارش شده که کارکنان صحی و کارمندان بیشتر ادارات دولتی در وضعیت بهتری نیستند.

مولوی امیر خان متقی دیروز در نامه سرگشاده به کنگره امریکا به موجودیت بحران اقتصادی در افغانستان اذعان کرد و هشدار داد که ادامه تحریم‌ها علیه افغانستان می‌تواند موج مهاجرت از این کشور را شدیدتر کند.

او خواستار آن شد که امریکا پول‌های مسدودشدهٔ افغانستان را، که ۹ میلیارد دالر برآورد می‌شود، آزاد کند: «اگر تحریم‌ها دوام کنند، حکومت و مردم افغانستان با مشکلاتی رو به‌رو خواهند شد و این امر عامل مهاجرت دسته‌جمعی در منطقه و جهان خواهد بود.»

نمایندگان ویژه المان، و هالند در امور افغانستان در حال بازدید از کابل هستند و پیشتر با ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان رئیس الوزرای طالبان ملاقات کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که آقای حنفی در این دیدار تاکید کرد که تهدیدی از خاک افغانستان متوجه منطقه و جهان نخواهد بود و طالبان در زمینه جلوگیری از کشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر تلاش خواهند کرد. 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا