افغانستانخبر برتر

سازمان ملل: جامعه‌ی جهانی باید برای کمک به افغانستان عجله کند.

سازمان ملل متحد و نهادهای بشردوستانه از کشورهای عضو این سازمان خواسته‌اند تا برای جلوگیری از وقوع فاجعه‌ی انسانی، فورا به وعده‌های‌شان مبنی بر کمک به افغانستان عمل کنند.

در یک اعلامیه‌ی مشترک که از سوی نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد توسط این سازمان روز گذشته «چهارشنبه، ۱۴ میزان» منتشر شده، آمده است که کشورهای کمک‌کننده باید قبل از فرارسیدن فصل زمستان و سردشدن هوا کمک‌های‌شان به افغانستان را اجرایی کنند.

در اعلامیه آمده که کمک مالی ۶۰۶ میلیون دالری برای ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه به ۱۰ میلیون شهروند افغانستان که در ماه سپتامبر درخواست شده بود، تاکنون کم‌تر از ۴۰ درصد آن تأمین شده است.

براساس اعلام نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد، حدود نیمی از جمعیت افغانستان برای زنده‌ماندن به کمک نیاز دارند و همچنین وضعیت بشری در این کشور با سرعت بیش از حد و مقیاس گسترده در حال بدترشدن است.

آن‌ها تأکید کرده‌اند که سیستم بهداشتی افغانستان هم در حال فروریزی است و اقتصاد این کشور نیز در آستانه‌ی سقوط قرار دارد.

با این حال، سازمان ملل متحد و این نهادهای بشردوستانه وعده داده‌ند که در کنار مردم افغانستان می‌مانند و به حمایت خود از زنان، دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی ادامه می‌دهند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا