افغانستانخبر برتر

فرماندهی امنیه‌ طالبان: بیش از دوهزار نفر به‌اتهام ارتکاب جرایم در کابل بازداشت شده است.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کابل می‌گوید که طی شش ماه اخیر دوهزار و ۱۸۰ نفر به‌اتهام ارتکاب جرایم از نواحی مختلف پایتخت و ولسوالی‌های کابل بازداشت شده‌اند.

طبق خبرنامه‌ی این فرماندهی که امروز «پنج‌شنبه، ۲۶ حوت» منتشر شده، افراد بازداشت‌شده متهم به ارتکاب جرایم جنایی مختلف از جمله دزدی، آدم‌ربایی، قتل، داشتن اسلحه غیرقانونی و فساد اخلاقی اند.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان افزوده است که این افراد، “مجرمان مشهور و متکرر” هستند.

این فرماندهی افزوده است که در ۲۴ عملیات نیروهای طالبان، بیش از ۵۸ کیلوگرام مواد مخدر نیز کشف و ۴۰ نفر هم در پیوند به قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان همچنین اضافه کرده است که طی شش ماه گذشته ریاست مبارزه با تروریسم این فرماندهی نیز ۳۸ نفر را به اتهام کمیشن‌کاری، قاچاق اسلحه، سوءاستفاده از نام طالبان و ارتباط با داعش بازداشت کرده است. این درحالی است که به رغم اطمینان طالبان درباره‌ی تامین امنیت، اخیرا جرایم جنایی از جمله قتل‌های مرموز و آدم‌ربایی در کابل و برخی ولایت‌ها افزایش یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا