افغانستان

۲۰ هزار نفر در طول یک هفته از اسلام‌قلعه وارد افغانستان شده‌اند

اداره‌ی مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در هرات می‌گوید که طی یک هفته‌ی گذشته ۲۰ هزار مهاجر از ایران رد مرز شده یا به‌گونه‌ی داوطلب از طریق مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

عبدالله قیومی، آمر امور مهاجران در بندر اسلام‌قلعه می‌گوید که اکثر مهاجران بازگشتی، فاقد مدارک اقامتی بودند، اما برخی از آنان علی‌رغم داشتن پاسپورت و ویزا، از سوی ایران اخراج شده‌اند.

او افزوده است که موضوع اخراج افراد دارای مدارک را با کمیساری اسلام‌قلعه در میان گذشته و امیدوار است مقام‌های ایرانی در راستای رفع این چالش اقدام کنند.

برگشت و اخراج مهاجران افغانستان از ایران در حالی جریان دارد که اخیرا پاکستان اخراج گروهی مهاجران را آغاز کرده است.

پاکستان به بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناه‌جوی «غیرقانونی» تا اول نوامبر مهلت داده بود که آن کشور را ترک کنند، در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

پس از پایان این مهلت، پولیس آن کشور روند بازداشت و اخراج مهاجران و پناه‌جویان را آغاز کرده است.

کمیسیون رسیدگی به مشکلات مهاجران طالبان دیروز اعلام کرده بود که از ۱۷ ماه سپتامبر سال جاری میلادی به این طرف، ۳۵ هزار خانواده شامل ۲۰۰ هزار نفر تنها از طریق مرز تورخم از پاکستان به کشور بازگشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا