افغانستان

حزب عدالت و آزادی به رهبری سرور دانش به شورای مقاومت برای نجات افغانستان پیوست

حزب عدالت و آزادی افغانستان به رهبری سرور دانش به شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان پیوست.

حزب عدالت و آزادی در اعلامیه‌ای گفته است در شرایطی که مردم «اسیر دست گروه متعصب و جنگ طلب طالبان» قرار گرفته، همه احزاب وظیفه دارند با تشکیلات سیاسی منسجم مبارزات خود را رهبری کنند.

در این اعلامیه آمده است: «در شرایط کنونی که مردم و کشور ما اسیر دست گروه متعصب انحصارطلب، مستبد و جنگ طلب طالبان قرار گرفته است، از وظایف بنیادین همه گروه‌‎ها، احزاب و چهره‎‌های سیاسی حوزه مخالف طالبان است که صفوف خود را بیش از پیش فشرده‌تر ساخته و با پالیسی واحد و تشکیلات سیاسی منسجم، مبارزات خود را رهبری کنند.»

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان می‌گوید در حال حاضر بیش از پانزده حزب و شورا به آن‌ها پیوسته‌اند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان پس از تسلط طالبان بر افغانستان شکل گرفت.

این شورا متشکل از شماری زیادی از رهبران جهادی و چهره‌های شاخص سیاسی، همچون عطامحمد نور، عبدالرشید دوستم، عبدالرب سیاف، یونس قانونی و محمد محقق است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز جمعه ۲۵ حمل اعلامیه‌ای در مورد عضویت حزب سرور دانش به این شورا صادر کرد و نوشت: در چنین وضعیتی مسئولیت همه نیروهای سیاسی افغانستان است که در برابر وضعیت موجود به هم‌سویی متوسل شوند.

این شورا می‌گوید که عضویت حزب عدالت و آزادی افغانستان در نشست هیئت رئیسه شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در روز پنجشنبه ۲۴ حمل مورد تایید قرار گرفت.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از سایر نیروهای سیاسی مخالف طالبان نیز دعوت کرده تا برای مقابله با تفکر طالبانی و رهایی افغانستان از «سلطه گروه تروریستی طالبان» در یک صف واحد قرار گیرند.

سرور دانش، معاون دوم اشرف غنی بود. او پس از سقوط دولت افغانستان به نیوزلند پناهنده شد و پارسال حزب عدالت و آزادی را تاسیس کرد.

حزب عدالت و آزادی نیز تاکید کرده است: «پیروزی حرکت آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه مردم افغانستان در برابر استبداد و ستم و انحصار، منوط به اتحاد و وفاق همه گروه‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب است.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا