افغانستانجهان

آلمان قوانین پناهندگی سختگیرانه تری را وضع می کند

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان،‌ روز «سه‌شنبه ۱۶ عقرب» پلان خود را برای قوانین سختگیرانه تری مهاجرت مطرح کرد، قوانینی که پالیسی‌های انگلا مرکل، صدراعظم پیشین آن کشور را به طور کلی تغییر خواهد داد.

شولتز همچنین گفت همه پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است، باید از آلمان اخراج شوند.

در نه ماه نخست سال روان میلادی، ۲۳۰ هزار نفر در آلمان درخواست پناهندگی دادند؛ این رقم بیشتر از همه متقاضیان پناهندگی در سال ۲۰۲۲ است. سرازیر شدن و افزایش پناهجویان در آلمان، موجب نگرانی مقامات منطقه‌ای آن کشور شده است، زیر آنان در مورد هزینهٔ ناپایدار پناهندگان و مهاجران شکایت دارند.

معامله در مورد مهاجران
شولتز اخیراََ گفت که شمار زیادی مهاجران به آلمان می‌‌آیند. صدراعظم آلمان شام دوشنبه در برلین، پایتخت آن کشور،‌ میزبان ۱۶ والی ایالت‌های آن کشور بود. پس از ملاقات با والی‌ها که چندین ساعت دوام کرد،‌ شولتز حوالی ساعت ۰۳:۰۰ صبح به وقت محل ظاهر شد و ادعا کرد توافقی صورت گرفته که بر اساس آن، شمار مهاجران کاهش میابد.

شولتز به خبرنگاران گفت:‌ ”باور دارم که این یک لحظه تاریخی است که ما اینجا نشسته ایم.” صدراعظم آلمان همچنین گفت که با درنظر داشت آزمون‌های غیر قابل انکار که شامل سرازیر شدن قابل ملاحظهٔ از مهاجران و مهاجرت‌های غیرقانونی می‌شود، دولت آن کشور در تمام سطوح توافق به همکاری نزدیک کرده اند و ”این چیزی است مردم از ما انتظار دارد.”

قوانین سختگیرانه
بر اساس این توافق، حکومت فدرال سر از سال آینده در آزای هر پناهنده هشت هزار دالر به ایالت‌ها و شاروالی‌ها پرداخت خواهد کرد. این مقدار جایگزین مبلغ ثابت سالانه می‌شود که در حال حاضر، تقریباََ به چهار میلیارد دالر می‌رسد. شولتز گفت که این تغییر شرایطی را مساعد می‌کند تا پرداخت حکومت فدرال نظر به تقاضا کاهش و افزایش یابد.

بر اساس این توافق، کمک‌ها برای پناهجویان کاهش خواهد یافت، اما زمان انتظار برای دریافت حمایت مالی دو برابر خواهد شد. صدراعظم آلمان همچنین تعهد کرده است که تصمیم در مورد درخواست پناهندگی را تسریع کند و شرایط اخراج آنعده افراد را سهل کند که درخواست پناهندگی شان رد می‌شود.

پالیسی حکومت کنونی آلمان یک چرخش عمده در مقابل پالیسی‌های انگلا مرکل است، زیرا صدراعظم پیشین آلمان در سال ۲۰۱۵ سرحدات کشورش را به روی بیش از یک میلیون مهاجر باز کرد.

پس از آن تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آلمان بیش از یک میلیون مهاجر اوکراینی پذیرفته است و از آنان به طور موقت محافظت می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا