افغانستان

کار ساخت ۲۵ جریب نخلستان تجارتی در نیمروز آغاز شد.

ریاست زراعت ولایت نیمروز از آغاز کار ساخت ۲۵ جریب نخلستان خرما در این ولایت خبر می‌دهد.
ریاست زراعت آبیاری و مالداری نیمروز، ۲۵ جریب نخلستان تجارتی خرما را برای پنج باغدار واجد شرایط، به هزینه مجموعی دو میلیون و ۳۶ هزار افغانی در زرنج، مرکز ولایت و ولسوالی چهاربرجک احداث کرد.

روند نهال‌شانی عملاً برای باغداران مستفیدشونده توسط ریاست زراعت نیمروز شروع شد. قابل ذکر است که قبلاً برای هر مستفید شونده وسایل مورد نیاز آنان توزیع شده بود.

به قول ریاست زراعت نیمروز، به این باغداران مستفیدشونده، دو هزار و ۵۰۰ کیلو گرام کود کیمیایی یوریا، دو هزار و ۵۰۰ کیلو گرام کود کیمیایی دی‌امونیم‌فاسفیت یا «DAP»، هفتاد و پنج بیل، ۵۰ کلنگ، ۵۰ سطل آلمونیمی ۱۵ لیتری، ۳۰۰ تا میخ آهنی سیخ گول برای اندازه‌گیری و دیزاین باغ، ۱۰ عراده کراچی دستی یک تایره، ۲۵ قیچی شاخه‌بری «فیلکو»، ۲۵ تا اره‌ی شاخه‌بری فیلکو ۶۰۰ و ۲۵ اره شاخه‌بری کلان، پنج تابلوی آهنی به منظور معرفی باغ، ۱۰ زینه‌ی المونیمی باغداری، ۲۰ تخته‌ی سولری ۲۵۰، پنج  واترپمپ سولری دو اینچی با ۳۰ متر پایپ خرطومی و ۳۰ متر لین برق چهار میلی، ۱۰ دستگاه محلول پاش ۲۰ لیتری، و یک هزار و ۴۰۰ نهال خرما، توزیع گردیده است.

ذبیح‌الله اولیازاده آمر امور زراعتی ولایت نیمروز می‌گوید بهترین شرایط اقلیمی برای رشد و ترویج خرما در ولایت نیمروز مساعد است و دهقانان و باغداران نیز علاقه‌مندی زیادی برای ترویج نخلستان‌های خرما در این ولایت دارند. هم‌چنان ذبیح‌الله اولیازاده یادآوری کرد که نهال‌های خرمای یادشده از نوع نژاد (ورایتی) ربعی است که سازگاری خیلی خوب با شرایط محیطی ولایت نیمروز دارد و هم‌چنان دارای گواهی‌نامه صحی از مرجعی معتبر می‌باشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا