افغانستان

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان: با هیأتی از طالبان درباره‌ مبارزه با مواد مخدر گفت‌وگو کردیم

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان از دیدارش با نماینده‌گان طالبان خبر داده و گفته است آنان در مورد مبارزه با مواد مخدر در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

کرن چهارشنبه‌شب، ۲۹ سنبله، در صحفه اجتماعی ایکس نوشته که این دیدار در دوحه انجام شده است.

او تاکید کرده است که آنان با طالبان در مورد ریشه‌کن‌کردن مواد مخدر، معیشت‌های جایگزین و درمان اعتیاد بحث کرده‌اند.

کرن دیکر نوشته است: «شنیدن توصیه‌های کارشناسان افغان در داخل و خارج از افغانستان در مورد این‌که چگونه جامعه‌ بین‌المللی می‌تواند کمک کند و نقش مهم زنان افغان در تمام جنبه‌های مبارزه با مواد مخدر چقدر است، بسیار ارزشمند است. ما بدون آنان [زنان] موفق نخواهیم شد.»

دیکر با بیان این‌که مواد مخدر از مدت‌ها یک فاجعه انسانی و اقتصادی برای مردم افغانستان و جهان بوده است، افزود که با همکاری سازمان ملل و سایر نهادها تلاش می‌کنند تا یک‌بار و برای همیشه به آنچه او آرزوی مردم افغانستان خوانده،‌ «بلای مواد مخدر غیرقانونی» را از بین ببرند.

طالبان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) با نشر گزارشی تازه‌ای اعلام کرد که افغانستان سریع‌ترین تولیدکننده متامفتامین در جهان است.

بربنیاد این گزارش که در ۱۹ سنبله، نشر شد، قاچاق متامفتامین در افغانستان و کشورهای همسایه نزدیک به ۱۲ برابر افزایش است.

در این گزارش آمده است که کشف مواد مخدردر پنج سال از ۲.۵ تن در سال ۲۰۱۷ به ۲۹.۷ تن در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا