افغانستانخبر برتر

بخش زنان سازمان ملل: حذف نیمی از جامعه در افغانستان بزرگ‌ترین فاجعه است

بخش زنان سازمان ملل متحد می‌گوید: «هیچ فاجعه‌ای بزرگ‌تر از حذف سهم نیمی از جمعیت افغانستان در مقابله با بحران انسانی در این کشور وجود ندارد.»

سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان در سازمان ملل، روز سه‌شنبه، ۶ جدی، در بیانیه‌ای، فرمان ممنوعیت کار زنان در افغانستان را «به شدت محکوم» کرده است.

او گفته که مقام‌های طالبان راه‌های جدیدی برای آسیب رساندن به زنان و دختران در افغانستان پیدا کرده‌اند و «زن ستیزی بی‌امان» آنان ادامه دارد.

در این بیانه آمده که طالبان با ممانعت از مشارکت زنان در تلاش‌های سازمان‌های کمک‌رسان، کمک‌هایی را که به نیمی از جمعیت افغانستان وابسته بودند، به حالت تعلیق درآورده‌اند.

همچنان گفته شده که ۱۱٫۶ میلیون زن و دختر دیگر از کمک‌های حیاتی برخوردار نیستند و زنان سرپرست خانوار که تقریباً یک-چهارم خانوارهای افغانستان را تشکیل می‌دهند، حمایت معیشتی ندارند.

به گفته این سازمان، پیامدهای این امر آسیب‌پذیری زنان و دخترانی را که در حال حاضر در معرض خطر هستند، افزایش می‌وهد؛ زیرا خدمات برای بازمانده‌گان خشونت یا جلوگیری از استثمار و سوء‌استفاده جنسی بسته می‌شود.

در بیانیه خطاب به طالبان گفته شده که مقام‌های موجود باید بدانند که اقدامات آن‌ها زیر ذره‌بین و نظارت کامل جامعه بین‌المللی قرار دارد و همیشه تحت نظارت خواهند بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا