افغانستان

وزارت صحت: ثبت ۴۸ مبتلای جدید و جان باختن ۵ بیمار ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، در تجمعات اشتراک نکنید.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۴۶۸ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۷ مریض مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۷ هزار و ۲۲۳ نفر افزایش یافته است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته پنج فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۳۷۵ نفر رسیده است.

در همین حال، اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (یک‌شنبه، ۲۶ اسد) در یک نشست خبری گفت که تحلیل ارقام این وزارت نشان می‌دهد که درصدی موارد مثبت ویروس کرونا به ۱۵ درصد رسیده و تلاش می‌شود که این درصدی به پنج درصد کاهش یابد.

آقای سمسور همچنان گفت که افغانستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اکنون در وضعیت خوب قرار دارد و برای شکست کامل کرونا به همکاری مردم نیاز است.

به گفته‌ی او، مردم باید از ماسک استفاده کرده و بدون ضرورت از خانه‌های‌شان بیرون نشوند. همچنان مردم باید دست‌های‌شان را با آب و صابون شسته و فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفت که وزارت صحت عامه نگران گسترش کرونا در آستانه‌ی برگزاری جشن استقلال و دهه‌ی محرم است. او از شهروندان خواست که در تجمعات بزرگ شرکت نکنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا