افغانستان

سازمان همکاری‌های اسلامی خواهان آتش‌بس فوری در افغانستان شد.

سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته است که خشونت‌ها را کاهش داده و با اعلام آتش‌بس فوری، برای موفقیت گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی تلاش کنند. این سازمان، گفت‌وگو را تنها راهی برای دست‌یابی به صلح و سازش در افغانستان دانسته است.

در اعلامیه‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی که روز «سه‌شنبه، ۶ عقرب» منتشر شده، آمده است که دبیرکل این سازمان از ادامه‌ی خشونت و کشتار غیرنظامیان به‌شمول زنان و کودکان در افغانستان ابراز تأسف کرده است.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی در این اعلامیه به ابتکارات و تلاش‌های این سازمان برای تأمین صلح پایدار به رهبری و مالکیت افغان‌ها اشاره کرده است.

افزون بر این، او قطع‌نامه‌های تصویب شده در نشست‌های اسلامی و شورای وزیران خارجه و همچنان بیانیه‌ی کنفرانس بین‌المللی علما در مکه را که خواستار گفت‌وگو و صلح براساس ارزش‌های اسلامی در افغانستان شده بودند، بااهمیت خوانده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا