جهان

هند یک موشک را به صورت اشتباه به پاکستان شلیک کرده است.

رسانه‌ها به نقل از دولت هند گزارش داده‌اند که در جریان این هفته، این کشور یک موشک را به‌گونه تصادفی به پاکستان شلیک کرده است.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای گفته است که این موشک به دلیل نقص فنی به‌شکل تصادفی به پاکستان شلیک شده است. در بیانیه این وزارت آمده که موشک در ایالت پنجاب پاکستان فرود آمده است.

وزارت دفاع هند گفته است: «در حالی که این حادثه عمیقا مایه تاسف است، اما مایه تسکین این حادثه نیز می‌باشد که این حادثه تلفات جانی نداشته است.»

این وزارت خاطرنشان کرده است که دولت هند به‌گونه جدی این حادثه را بررسی می‌کند، از این رو دستور تحقیق داده است.

این وزارت‌خانه گفت که دولت نگاهی جدی اتخاذ کرده و به دادگاه عالی تحقیق در مورد این حادثه دستور داده است.

خبرگزاری رویترز هم‌چنان گزارش کرده است که وزارت خارجه پاکستان روز جمعه کاردار هند در اسلام‌آباد را احضار کرده است تا نسبت به آن‌چه نقض غیرقانونی حریم هوایی این کشور خوانده است، اعتراض کند.

پاکستان به هند هشدار داده که «به عواقب ناخوشایند» چنین سهل‌انگاری توجه کند و اقدامات موثری را برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی در آینده روی دست بگیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا