افغانستان

معصومه خاوری: افتتاح پروژه فایبرنوری گام دیگر بسوی افغانستان دیجیتلی است.

افغانستان و ترکمنستان امروز «پنجشنبه ۲۵ جدی» سه پروژه مشترک اقتصادی خط آهن آقینه-اندخوی، برق ترکمنستان-شبرغان و فایبر نوری را افتتاح کردند.

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور و قربان قلی بردی محمدوف، رییس جمهور ترکمنستان، روز پنج‌شنبه، بیست‌وپنجم جدی، از راه دور این سه پروژه را افتتاح کردند. آقای غنی و بردی محمدوف افتتاح این پروژه‌ها را یک گام بزرگ در راستای گسترش روابط میان دو کشور یاد کردند.

رییس جمهور کشور گفت که بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند اتصال خط آهن، فایبر نوری، برنامه‌های بزرگ مانند انتقال برق به پاکستان (تاپ)، انتقال گاز به کشورهای هند و پاکستان( تاپی) و شبکه فایبر آپتیک که آسیای جنوبی را از راه زمین به اروپا و باقی کشورهای جهان وصل می‌کند، سبب تغییرات بهتر در زنده‌گی مردم افغانستان و بهبود وضعیت کشورهای منطقه خواهد شد.

معصومه خاوری، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی میگوید افتتاح پروژه فایبرنوری بین ترکمنستان و افغانستان گام دیگر بسوی افغانستان دیجیتلی است. این پروژه‌ها علاوه بر وصل ملت‌های دو کشور، در رشد و شگوفایی اقتصاد آن‌ها نیر نقش و تاثیرات فراوان دارد.

کار ساختمان کیبل آن در بندر آقینه تکمیل شده است. از طریق این فایبر نوری، دو هزار و ۵۰۰ میگابایت انترنت از طریق ترکمنستان به ولایت هرات و ولایات «همجوار آن» عرضه می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا