افغانستان

حمله بر دفتر سازمان ملل در هرات؛ یک محافظ کشته و شماری زخمی شدند

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که محوطه‌ی دفتر این سازمان در هرات هدف حمله قرار گرفته است.
در اعلامیه‌ی یوناما آمده است که در نتیجه‌ی این حمله یک پولیس نگهبان افغان کشته و شماری زخمی شده‌اند. به نقل از اعلامیه، محل ورودی دفتر با فیر هاوان و شلیک گلوله هدف قرار گرفته است، اما به کارمندان سازمان ملل آسیب نرسیده است.
یوناما گفته است: ‘بخش ورودی محوطه سازمان ملل متحد که به‌گونه واضح به نام مکان سازمان ملل متحد علامه‌گذاری شده بود، توسط عناصر ضد دولت مورد هدف قرار گرفت.’
در اعلامیه آمده است که سازمان ملل در تلاش ایجاد یک تصویر کامل از این حمله است و به همین منظور با طرف‌های درگیر در تماس است.
دیبرا لاینز، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است: ‘این حمله علیه سازمان ملل متحد اسفناک است و ما آن‌را به شدت محکوم می‌کنیم.’
خانم لاینز به شناسایی و پاسخگو ساختن عاملان این حمله تاکید کرده و گفته است که حملات علیه کارمندان غیرنظامی سازمان ملل براساس قوانین بین‌المللی ممنوع است و ممکن است جنایت جنگی پنداشته شود.
گروه طالبان گفته است که هیچ مشکلی متوجه دفتر سازمان ملل در هرات نیست. این گروه گفته است که دفتر سازمان ملل در ساحه‌ی جنگی قرار داشت و ممکن است در جریان درگیری به محافظان آن آسیب رسیده باشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا