افغانستانخبر برتر

سازمان های حامی پناهجویان خواهان تسریع پروسه پناهندگی برای افغان ها هستند.

سازمان آلمانی حامی پناهجویان «پرو ازول» و تعدادی از گروه های دیگر با اصرار از حکومت آلمان خواستند که پروسه مهاجرت را برای پناهجویان افغان تسریع کند.

بر اساس بیانیه ای که توسط «پرو ازول» و گروه های مدافع دیگر نشر شده است، طالبان که حدود شش ماه پیش قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، در تعقیب اشخاصی هستند که با نیروها و سازمان های غربی همکاری داشتند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواهان «اقدام سریع و قاطعانه» حکومت آلمان برای نجات این افراد شدند.

این سازمان‌ ها با اصرار از مقام های آلمانی خواستند که برای مهاجران افغانی که نامه پذیرش از آلمان را دارند، بلافاصله ویزا صادر کنند. افزون براین آن ها از حکومت فدرال در برلین خواستند که امکانات پروازهای تخلیه از افغانستان را به صورت مستقیم فراهم کند و گفتند که بررسی های امنیتی الزامی در مورد افغان ها را می شود پس از رسیدن آن ها به آلمان انجام داد.

انا لنا بربوک، وزیر خارجه آلمان فدرال در اواخر سال گذشته اعلام کرد که حکومت، تخلیه آن دسته از شهروندان افغان را که بسیار آسیب پذیر هستند (به شمول مدافعان حقوق بشر و کارمندان پیشین محلی نیروهای آلمانی در أفغانستان) تسریع می کند.

بربوک اطمینان داد: «شما فراموش نشده اید». او در ادامه گفت، ما در حال تلاش هستیم تا همه افراد (واجد شرایط) را به محل امنی انتقال دهیم. وزیر خارجه آلمان هشدار داد که افغانستان در مسیر «بزرگترین فاجعه انسانی عصر ما» حرکت می کند و به قحطی شدید در کشور اشاره کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا